domingo, 15 de abril de 2012

EPRES -MANGÓS POHÁRDESSZERT / VASITOS DE FRESA Y MANGO

Esta receta se puede ver en castellano aquí.

Ezt a desszertet már egyszer csináltam. Akkor Piszke mangóhabja ihletett meg és én is kilestem a szakácsok könyvéből. Nem is értem miért nem forgatom sűrűbben ezt a fantasztikus könyvet, hiszen jobbnál jobb receptek és ötletek vannak benne. De ez a tipikus veszélye annak, amikor az emberre rájön a könyvvásárlási láz, aztán hirtelen besokall, és vannak könyvek, amikhez aztán hónapokig hozzá sem nyúl. De visszakanyarodva a desszerthez, már akkor első alkalommal is nagyon ízlett, kifejezetten könnyű, nem geil és ami a lényeg, hogy megeszed az adagod és kész, nincs több. Nincs egész délutáni sütire rájárás, addig, amíg csak meg nem csömörödik tőle az ember.
Szóval ma délelőtt le kellett szaladnom néhány dologért a boltba, és megláttam a gyönyörű illatos epret. Természetesen nem mehettem el mellette úgy, hogy ne vegyek belőle. Aztán amíg tettem egy kört a boltban, azon gondolkodtam mit is készíthetnék az eperből. Nem mintha így magában nem lehetne befalni, csak akkor kéne minimum egy kiló. Szóval eszembe jutott ez a pohárdesszert és már mentem is vissza a gyümölcsökhöz mangóért. De térjünk rá a lényegre.

Hozzávalók (4 adaghoz):
·         400 g eper
·         1 púpozott evőkanál cukor
·         fél citrom leve
·         2 pohár (2x125 g) görög (vagy más krémes állagú) cukormentes joghurt

A mangómousse-hoz:
·         200 g tisztított mangó
·         100 ml habtejszín
·         2 lap zselatin

Az epret megmossuk, lecsöpögtetjük és beledaraboljuk egy tálba. Megszórjuk a cukorral, meglocsoljuk a citromlével, összekeverjük, lefedjük és legalább két órára a hűtőbe tesszük, de minél többet áll, annál jobb.
Apró darabokra vágjuk a mangó húsát és botmixerrel pürésítjük. Hozzáadhatjuk a tejszínt is, az egy kicsit megkönnyíti a dolgunkat. A zselatinlapokat hideg vízbe áztatjuk. A mangópürét sűrű szövésű szűrőn átpasszírozzuk (ez azért fontos, mert a mangónak igen magas a rosttartalma és eldugulhat tőle a szifon). Ezután a püré negyed részét egy kisebb edénykébe tesszük, kicsit felmelegítjük és feloldjuk benne a zselatint. Hozzáadjuk a többi püréhez, elkeverjük, beleöntjük a szifonba, rácsavarjuk a tetejét és belecsavarunk egy patront. Jól felrázzuk és felhasználásig a hűtőben tároljuk. Ennek is jó, ha legalább két órát áll a hűtőben. A legpraktikusabb, ha ezeket a dolgokat már reggel megcsináljuk, aztán tálalásig le van a gondunk róla.
Tálaláskor elosztjuk az epret a pohárkákban, a joghurtot jól összekeverjük és félpohárnyit teszünk mindegyik pohárba az eper tetejére. A szifont használat előtt energikusan felrázzuk és megtöltjük a poharakat mangómousse-al. Citromfű vagy mentalevélkével díszítjük, és kezdődhet a nyalakodás.


0 comentarios:

Publicar un comentario

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...