miércoles, 28 de marzo de 2012

SÜLT SÁRGARÉPA MANDULÁS-PARADICSOMOS VINAIGRETTE-TEL, SZEZÁMMAGGAL ÉS MENTÁVAL / ZANAHORIA ASADA CON VINAGRETA DE ALMENDRAS Y TOMATES SECOS, SÉSAMO Y MENTA

Esta receta se puede ver en castellano aquí

Ettem már sárgarépát nyersen, főve, grillezve, de sütőben még soha nem készítettem. Pedig nagyon finom, egyszerű és gyorsan elkészíthető étel. Fogyaszthatjuk előételként, köretként sültek mellé, könnyű vacsoraként vagy diétás ebédként, mint ahogy én tettem most. Felhasználhatjuk hozzá a tavalyi répát, nem kell feltétlenül frissből készíteni.

Hozzávalók:
·         500 g sárgarépa
·        
·         olívaolaj
·         félmaréknyi pirított szezámmag
·         félmaréknyi friss mentalevél

A vinaigrette-hez:
·         6-7 szem nyers, hámozott mandula
·         1 k.k. oregánó
·         3-4 db olajban pácolt szárított paradicsom, apróra vágva
·         1 e.k. rizsecet
·         1 e.k. fehérborecet
·        
·         extra szűz olívaolaj


Először kezdjük a vinaigrette összeállításával. A vinaigrette eredetileg AMETLLA-val készül (ez egy mallorcai eredetű, mandula alapú fűszerkeverék), de mivel felénk ritkán lehet kapni én összeállítottam a saját verziómat. Tehát megtörjük a nyers mandulát fűszermozsárban és egy tálkába öntjük. Hozzáadjuk az oregánót (én ezt is meg szoktam „porítani” egy kicsit fűszermozsárban), az apróra vágott paradicsomot, a kétféle ecetet és egy pici sót. Jól összekeverjük, majd lassanként hozzácsorgatunk kb. 50 ml olívaolajat. Félretesszük. Ha ezzel készen vagyunk, bekapcsoljuk a sütőt 200 fokra. Miközben melegszik, megtisztítjuk és megmossuk a sárgarépát és kb. 1 cm-es darabokra vágjuk. Egy tepsibe kevés olívaolajat öntünk, beletesszük a feldarabolt répát, megsózzuk, összekeverjük hogy mindenhol érje az olaj és a só, és mehet a sütőbe. Kb. 20-25 perc alatt készen van. Nem kell túl sokáig sütni, úgy jó, ha a répa picit roppanós marad. A sült répának sokkal intenzívebb az íze mint a főttnek, bár ezt már a sütőtöknél is megtapasztaltam. Míg a répa sül, száraz serpenyőben megpirítjuk egy kicsit a szezámmagot és kézzel széttépkedjük kissé a mentaleveleket. Mikor kész a répa kiszedjük egy tálba, meglocsoljuk a vinaigrette-tel, jól összeforgatjuk, megszórjuk a szezámmaggal és a mentával. Meg fogtok lepődni, hogy mennyire finom. Én addig eszegettem és ízlelgettem, amíg csak volt egy darab a tányérban. Érdemes megkóstolni!

0 comentarios:

Publicar un comentario

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...