jueves, 12 de enero de 2012

CSICSERIBORSÓ LEVES TÖLTÖTT ÓRIÁS CSIGATÉSZTÁVAL / SOPA DE COCIDO CON “CARACOLES” RELLENOS

Esta receta se puede ver en castellano aquí.

Nagyon szeretem a csicseriborsót így elég gyakran előfordul az étrendben. Szoktam használni salátához, humuszhoz, falafelhez vagy a nálunk igen népszerű leveshez. Számtalan tartalmas levesfajta van itt Spanyolországban, aminek fő hozzávalója a csicseriborsó, de én most valami egyszerűbbet szerettem volna. Olyannyira egyszerűre sikeredett a leves, hogy aztán azon gondolkodtam milyen levesbetétet csináljak hozzá, hogy egy kicsit feldobjam, tartalmasabbá tegyem. Már éppen eldöntöttem hogy húsgombócot fogok szaggatni bele, amikor megakadt a szemem egy doboz nemrég vett - még bontatlan - óriás csigatésztán. Na, mondom épp itt az ideje, hogy felbontsam. Nem tudtam mi fog kisülni (ill. kifőni) a dologból, mert a csigatésztát ugyan azért vettem, hogy megtöltsem, de akkor eszembe sem jutott, hogy esetleg levesbetétnek főzzem ki. Szóval így kezdődött....és így folytatódott.


Hozzávalók:

·         200 g száraz csicseriborsó (ha nincs idő áztatásra, használhatunk konzerv csicseriborsót is, de az eredmény sosem lesz ugyanaz)
·         egy kb. 6-7 cm-es sózott velős csont darab (ez Spanyolországban minden hentesüzletben kapható, de helyettesíthetjük friss velős csonttal)
·         kb. 150 g marhaborda
·         1 póréhagyma
·         2 db sárgarépa
·         2 db petrezselyemgyökér
·         egy darabka zeller (szárzeller is jó)
·        
·         víz
·         23-25 db óriás csigatészta

A töltelékhez:

·         250 g darált sertéshús
·         1 szikkadt zsemle
·         egy kisebb hagyma fele
·         1 gerezd fokhagyma
·         1 tojás
·         2 vékony szelet szerránó sonka (elhagyható)
·         só, bors
·         kis csokor apróra vágott petrezselyem

A csicseriborsót a főzés előtti nap délutánján beáztatjuk langyos vízbe.


Még lefekvés előtt leöntjük róla a vizet és újra belepjük langyos vízzel. Másnap feltesszük főni egy fazékban a csontot és a húst. (Ha szert tudunk tenni sózott csontra, nehogy megmossuk előtte! Azt viszont előrebocsátom, hogy a levesünk nem lesz áttetszően tiszta, sőt. Viszont fantasztikus lesz az íze.)

(Így néz ki a sózott csont. Forrás: UniónAlosnera)

Mielőtt forrásnak indulna lehabozzuk, majd hozzáadjuk a lecsöpögtetett csicseriborsót. Mielőtt forrni kezdene ismét, mégegyszer leszedjük róla a habot. Megtisztítjuk a zöldségeket (nem fontos darabolni), hozzáadjuk és forrás után közepes tűzön, lefedve (kis rést hagyva) főzzük. Kóstoljuk meg hogy kell-e sózni, mert a sós csont estében lehet, hogy erre már nincs is szükség. Ha főzés közben szükséges lenne utána önteni egy kevés vizet, az mindig forró legyen (legjobb ha vízforralóban vagy egy ibrikben  forralunk egy keveset), hogy ne szakítsuk meg a leves forrását egy pillanatra sem. Közben megcsináljuk a tölteléket. Kevés vízbe áztatjuk a zsemlét, majd ha megszívta magát kinyomkodjuk, és egy tálba morzsoljuk. Hozzáadjuk a darált húst, az apróra vágott hagymát/fokhagymát és a felaprított sonkát. Beleütjük a tojást, sózzuk-borsozzuk és megszórjuk petrezselyemmel. Kézzel jól összedolgozzuk, majd beletöltjük egy nylonzacskóba (én nem akartam ezért összekenni a habzsákot) aminek levágjuk a sarkát és megtöltjük az óriás csigákat. Az ujjunkkal is besegíthetünk a végén a nyomkodásba, hogy ne maradjon üres hely a csigában.


Mikor a csicseriborsó már puha, egy közepes lábasban vizet forralunk, megsózzuk, és közepes lángon kifőzzük benne a töltött csigákat. Ne tegyünk egyszerre csak annyit, hogy kényelmesen elférjenek, és ne legyenek egymás hegyén-hátán. (Én a tésztadobozon feltüntetett főzési időre még öt percet ráhúztam.) Ha megfőtt, szűrőkanállal kiszedjük egy tányérra. (Mivel ez elég nagy mennyiség, én a felét mikor kihűlt, rögtön le is fagyasztottam.) Tálaláskor kettőt-hármat teszünk egy tányérba, rászedjük a forró levest és megszórhatjuk egy kevés petrezselyemmel. Jó étvágyat!

             








1 comentario:

  1. Ezzel az óriási csigatésztával még nem találkoztam, de nem adom fel. Nagyon guszta az ételed.

    ResponderEliminar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...