miércoles, 2 de marzo de 2011

MEGGYES GESZTENYEKRÉMLEVES

Esta receta se puede ver en castellano aquí.

A mai egy olyan recept, amiről azt gondoltam mikor megláttam, hogy szép szép, de biztos, hogy annyira nem finom, mint amennyire tetszetős. De azért kipróbálom. Hát tévedtem. Nagyon finom. Olyannyira, hogy rövid időn belül már másodszor csinálom, pedig ez nem egy gulyásleves kategória, amit ha az ember lánya sűrűbben főz, fel sem tűnik. Mivel a hozzávalók nem egy szezonban teremnek, csak az egyik lehet friss. Vagyis, ha meggyszezon van gesztenyemasszát (ha lehet, natúrt) kell használni, ha pedig gesztenyeszezon van, a meggynek kell fagyasztottnak lennie (lehet befőtt is, én abból csináltam). Bár létre lehet hozni egy olyan változatot is hogy „gesztenyemassza+fagyasztott meggy”, de ez inkább olyanoknak való, akik csak akkor mennek a konyhába, ha nagyon muszáj. Hogy finoman fogalmazzak.
Egy szónak is száz a vége, most a gesztenyeszezonos változat van porondon.
Álljunk hát munkának!

Hozzávalók (4 személyre):

• 50 dkg meggy (befőtt esetében ez a súly lé nélkül értendő)
• 25 dkg sült vagy főtt gesztenye (vagy ugyanennyi natúr massza)
• 2 dl tejszín
• 2 ek. juharszirup
• 1 vaníliarúd
• szerecsendió
• cukor (ízlés szerint)

A gesztenyét van, aki sütni, van, aki főzni szokta. Én a főzős változatot csináltam, mert kevesebb vele a macera. A gesztenyéket (az erre szolgáló alkalmatossággal) megroppantjuk, és feltesszük főzni kb. 1 órát. Ha nincs ilyen gesztenye-diótörőnk, akkor be kell áztatni legalább egy órára, hogy megpuhuljon a héja, és főzés előtt egy kis hegyes késsel be kell vágni. Mikor megfőtt, megtisztítjuk (ha lehet gumikesztyűben, mert fog). Ebből a tiszta gesztenyebélből kell 25 dkg. A meggyet felöntjük kb. félliternyi vízzel, hozzáadjuk a gesztenyét és a felvágott kikapart vanília rudat. Én víz helyett a befőtt levét használtam. Ha fagyasztott (nem kell kiengedni) vagy friss, akkor addig főzzük amíg megpuhul. Ha befőttből csináljuk (mint jómagam), akkor értelemszerűen nem kell főzni (kimagozni igen!), csak néhány percig forralni. Szóval, ha megfőtt vagy felforrt, mehet bele a juharszirup, a reszelt szerecsendió, a tejszín, és ha szükséges egy kevés cukor. Kivesszük a vanília rudat, jól összeturmixoljuk az egészet majd átszűrjük. Díszíthetjük tejszínhabbal vagy mascarpone sajttal, ami határozottan jól megy hozzá.
Langyosan isteni! Aki nem hiszi, járjon utána. :-)




(Ezt a receptet flatcatnál olvastam.)

0 comentarios:

Publicar un comentario

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...